Britain’s public news broadcaster BBC on Wednesday apologized for reporting that “medical teams and Arab speakers were being targeted” in the Israeli Army’s raid on Gaza’s Al-Shifa Hospital.

In a news bulletin, the BBC said that it “misquoted” a Reuters report, adding that it should have stated that “IDF forces (participating in the raid) included medical teams and Arabic speakers”.

“We apologize for this error that fell below our editorial standards,” the broadcaster said.

Earlier, the Board of Deputies of British Jews demanded a public apology from the broadcaster as the Israeli Defence Forces (IDF) announced that Arabic-speaking soldiers are included in teams that are involved in operations in Gaza’s Al-Shifa Hospital.

In a post on X (formerly Twitter), the Board of Deputies said that it was ” We are absolutely appalled by BBC news footage which appears to show a newsreader misquoting a Reuters report. The Corporation must issue a public apology without delay for this egregious misreporting.”

In a message, it also said that the news report “shows a staggering lack of care when reporting on a highly volatile situation, which can have a knock-on effect all over the world, including in Britain, where antisemitic attacks have risen by more than 500 per cent since October 7th.”

Notably, Israeli troops on Wednesday entered Gaza’s Al-Shifa Hospital carrying out an operation that targeted a suspected Hamas command Centre in the hospital

Leave a Reply